استاندار مرکزی: شاخصهای اجتماعی و فرهنگی تفرش ارتقا یابد

پایگاه خبری تفرش:

 استاندار استان مرکزی گفت: هدف از سفر به شهرستان تفرش ارتقای وضعیت اجتماعی و فرهنگی این منطقه است.

محمد حسین مقیمی، روز سه شنبه در حاشیه هفته فرهنگی تفرش و در جمع خبرنگاران با اشاره به هدف از سفر به تفرش و برگزاری هفته فرهنگی در این شهرستان گفت: برای دستیابی به این مهم شناسایی مسایل و مشکلات این شهرستان ضرری است.

وی با اشاره به اینکه در بخش های مختلف نیازمند بررسی و برنامه ریزی برای شناسایی مشکلات هستیم، افزود: رفع مشکلات فرهنگی و تامین فضای مورد نیاز در تفرش در اولویت برنامه ها قرار گیرد.  

استاندار استان مرکزی با تاکید بر ضرورت پرداخت نیم درصد حق کتابخانه ها توسط شهرداری ها گفت: کتابخانه ها به دلیل نداشتن ردیف بودجه ای به نیم درصد حق خود نیازمند بوده و پرداخت آن توسط شهرداری ها به صورت ماهیانه مورد تاکید است.

وی ادامه داد: شهرداری ها باید حق کتابخانه ها را پرداخت و حتی در شهرهای بادرآمد بیشتر  بیش از نیم درصد پرداخت شود.

مقیمی با تاکید بر توسعه راه های استان بعنوان اولویت فعالیت های عمرانی گفت: بجز راه های اصلی که از قبل وجود داشته مابقی جاده ها فرعی و روستایی و نیازمند توسعه و اصلاح هستند.

این مقام ارشد استان با بیان اینکه اشتغالزایی از دیگر مسایل مرود بحث و بسیار مهم است، گفت: با استفاده از ظرفیت صنعتی و افزایش فعالیت های صنایع دستی می توانیم گام موثری در مسیر اشتغالزایی برداریم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی گفت: سند فرهنگی استان با ۶۵۴ عنوان مصوب شده است.

به گزارش مهر شکر الله حسن بیگی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری با دستور استاندار مسایل فرهنگی و اجتماعی در دستور کار دفتر امور اجتماعی قرار گرفته است، گفت: برای ساماندهی مسایل فرهنگی جلسات بسیاری برگزار و سند توسعه فرهنگی استان در ۲۱ تیر ۹۳ تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه این سند با ۶۵۴ عنوان از اول مرداد ۹۳ تا اول مرداد ۶۴ به عنوان نقشه فرهنگی استان تدوین شده افزود: برای ۲۶ دستگاه و نهاد متولی فرهنگ تصمیم گیری و تفاهم نامه های امضا شده است.

وی تمرکز زدایی و معطوف کردن نگاه به شهرستان ها، ارتقاء هویت اسلامی و ایرانی، انجام ملی و بالابردن مشارکت اجتماعی و مسئولیت پذیری بین مردم و بزرگداشت و نکوداشت مفاخر زا از اهدف این سند عنوان کرد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 9:33 | نویسنده : میثم اله وردی |